fredag 31 december 2010

jag gör det om du gör det

Vi fryser den bilden.

Hur vi står uppe i Vanadislunden med raketerna hängande i luften över oss. Jag hör explosioner och ser färger. Vet att det kommer ett nytt år. Det är allt.

Och sedan? När du har kysst mig och brutit isen. När jag står handfallen och det nya och det gamla har bytt plats med varandra.

Allt är enklare innan. Det är därför vi väntar.

”Sheryl Crow är fantastisk i Basic Instinct” säger du.

"Och Sharon Stone är underbar när hon sjunger If it makes you happy” svarar jag.

Vanadislunden är full av löften inför nästa säsong. Inför nästa människa. Jag säger att på något sätt verkar alltid årets sista dag kännas som att komma tillbaka dit allting en gång började. Som att vi går i cirklar.

Efteråt går vi hem till dig och du spelar Josh Rouse – Christmas With Jesus om och om igen och jag lyssnar och dricker överblivet vin från festen.

I morgon vill jag vakna tidigare än dig och bara ligga stilla och se dig drömma om något. Vill se dig fälla upp ögonlocken.

Men frågan är: Kommer du att acceptera min dubbelhaka även i dagsljus?

4 kommentarer:

  1. Gott nytt! Den här bloggen är den bästa jag har hittat 2010.

    SvaraRadera
  2. Underbart :D

    Och låten skulle vara väldigt bra som filmmusik om det här var en inspelad filmsnutt. I love it!

    SvaraRadera
  3. Det snöade i Vanadislunden och dubbelhakorna var där på morgonen. Det är 2011.

    SvaraRadera