söndag 19 december 2010

varför gå över ån efter vatten

”Jag är helt tokig i rödhåriga tjejer” säger Klas och sätter upp ett finger i luften som en gammal lektor. ”Vilka länder är då bäst att åka till?”
”Tja, Irland ligger väl bra till skulle jag säga. Och Skottland kanske”.
”Har du varit där eller?”
”Tyvärr inte. Men jag har varit i Trollhättan en gång. Där träffade jag en rödhårig tjej”.
”Vad tror du om Färöarna då?”
”Färöarna? Jag tror ingenting om Färöarna”.
”Jag tror jag ska flyga dit. Det värsta är bara alla bakterier på planen. Man riskerar ju att bli dödssjuk”.
”Nu hänger jag inte med”.
”Men  flygplanen trafikerar ju hela världen. Så risken är rätt överhängande att planet jag ska flyga med kommer från Turkiet eller Mallorca eller något liknande. Och ut väller charterturister ur planet och så får jag sitta i deras bakterier hela vägen över”.
”Ja det låter inte roligt”.
”Det är det inte heller”.
”Men du ska inte hyra en bil istället då? Du kan säkert få den steril och antiseptisk om du ber om det”.
”Vad ska jag med en bil till? Det är ju vatten mellan mig och Färöarna”.
”Men du kan köra ner till Trollhättan istället och se om hon bor kvar. Hon som jag träffade”.
”Du är inte så dum som du ser ut”.

1 kommentar:

  1. halkade in här
    lär inte bli nån engångsföreteelse.
    tack.

    SvaraRadera