fredag 21 januari 2011

Det är tur att Maran finns, så att någon rider en om natten.

Jag träffar Erik på Riche. Lilla baren. Han höjer handen för att beställa två. Jag hindrar honom.
”Jag har slutat” säger jag.
”Du menar för dagen?”
”Jag pratar om alkoholen” svarar jag. ”Slut. Finito.”
Bartendern kommer fram. Erik beställer två. Bartendern går iväg. Blandar. Kommer tillbaka. Ställer glasen på disken. Ett framför Erik och ett framför mig.
”Berätta mer” säger Erik.
Suck
”Jag vill vakna upp på morgonen och komma ihåg mina drömmar” säger jag.
”Varför det? Det är väl mest mardrömmar ändå?”
”Spelar ingen roll. Jag vill komma ihåg dem.”
”Själv drömmer jag om att ha en dröm.” svarar Erik och höjer sitt glas för en skål.
”Men du lever i alla fall i en drömtillvaro.”
”Tänkte sadla om till drömtydare” säger Erik. ”Vad tror du om det?”
”Då lägger jag mig på din soffa så får du tolka mina drömmar” säger jag och höjer glaset med viss tvekan.
”Vilket drömscenario” svarar Erik.
Dj:n. lägger på Dream baby dream till vår ära.
Dream baby dream
Dream baby dream
Dream baby dream
Dream baby dream
Forever

1 kommentar: