söndag 13 mars 2011

Liket lever

”Jag är så fruktansvärt förbannad på min nya HTC telefon” säger Anna när hon håller upp den framför mig med en hånfull min.
Vi sitter på Mellqvist med våra pyttesmå espresso och frisyrer och YSL boots. Jag har eldat på den här dagen med innehållet i en fickplunta jag hittade på bussen i morse. Den enes död den andres bröd och så vidare. Jag är duktigt tankad faktiskt på dålig sprit. Både Anna och jag har våra bästa dagar bakom oss. Men herregud, vi gör det bästa vi kan för att dölja det med Margiela och Comme des Garçons och jag tror att de flesta går på bluffen.
”Jag har svårt att förstå vad du säger för det susar i hela huvudet. Jag känner mig som ett pariserhjul” säger jag till Anna.
”Teknik som inte funkar är det värsta” fräser Anna.
”Du skulle ha köpt en iPhone”.
”Vet du? Inget kan dom göra rätt. I går kväll visade väderappen att det skulle bli plus tre grader idag.”
Jag vrider på huvudet för att titta ut mot Rörstrandsgatan. En man går förbi utanför i Hugo Boss rock. Snygg men inte tillräcklig, tänker jag.
”Ja?”
”Men när jag kollade på termometern i morse utanför köksfönstret så var det bara en plusgrad.”
”Tur att du kollade, det hade kunnat sluta illa.”
”Jag måste köpa en iPhone alltså” säger Anna.
”Kan du lägga handen på mitt bröst och kolla om mitt hjärta verkligen slår? Jag känner ingenting längre när jag gör det.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar