måndag 4 april 2011

Snart tillbaka i Stockholm med famnen full av råvaror!

Det ser ut som att jag överlevde Atlasbergen. Marocko är vackert och fortfarande helt orört om man bara tar sig en bit bort utanför turistlederna.

Fick den något udda frågan om jag känner Anita Pallenberg när jag var uppe i  bergen. En man som såg ut att vara minst hundra år bjöd mig på rött vin och inälvsmat. Vi åt njure med händerna. Anita hade tydligen varit i hans hem tillsammans med delar av Rolling Stones för många många år sedan.

Som ju flera av er redan vet så är en del av mitt uppdrag här att hitta en helt ny spännande meny till Restaurang Kåken. Vi känner alla att vi vill kasta det gamla överbord och börja om med ett nytt smakgalleri för våra kräsna gäster. Lita på att jag har gjort min hemläxa och snokat reda på udda recept direkt från landsbygden. Marocko är ett underbart matland och jag tror verkligen att Kåkens matgäster kommer att omfamna menyn och älska den.

Men jag behöver din hjälp, kära läsare. Vad har du för tips och idéer för Kåkens framtid? Det gäller inte bara själva menyn. Kanske vet just du bäst vad vi behöver för att locka en ännu hetare och coolare publik till vår restaurang och bar? Om du har vad som krävs och sitter inne med svaren så tveka inte att höra av dig. Vi har alltid ledig plats för nya kreatörer som kan addera bra saker till vårt varumärke.

Skicka några rader till

johan.rydevarn@stureplansgruppen.se

och övertyga oss om hur du kan göra vårt koncept ännu starkare. Eller om du bara har frågor och allmäna synpunkter, vi är idel öra.

Ny nordafrikansk meny om cirka fem veckor! Vi ses på Kåken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar