måndag 23 april 2012

Det är så här skit ser ut

Skaffade mig ett sexpack på magen men förlorade alla mina vänner. Jag tappade dem på vägen. Och sen fick jag ligga själv på stranden och glänsa. Det var sisådär. Ångrade mig i efterhand.

Sen började jag lyssna på spacerock och så fick jag ett nytt gäng att hänga med nere på Debaser. Hittade en för kort skinnjacka och lät håret växa. Coolaste katten och allt det där. Drack för mycket bärs. Bytte ett sexpack mot ett annat, så att säga.

Herregud vilket tjut i öronen. Först från alla banden jag såg under de där åren. Sen fortsatte frugan att skrika så lugnt blev det aldrig. En gång skrek jag tillbaka och då ringde grannarna polisen. Fick sitta i fyllecell över natten. Bytte ett fängelse mot ett annat, så att säga.

Nu bränner jag så fruktansvärt mycket kalorier varje dygn, det är min grej. Jag är bäst på det. Satsar på att fixa lika mycket underhudsfett som en vandrande pinne. Det är nog lagom. Tänker lägga mig på samma strand igen, glänsa som förr, kanske ge mig av till Hollywood Hills, börja om.

Min fru drog. Tog skinnjackan med sig. Sist jag såg henne stod hon nere på Debaser! Vad hände med dina fina vänner uppe på Gondolen? frågade jag henne. Hon log. Pekade. Alla var där. Alla hade sadlat om. Advokaterna hade blivit groupies.

Ser mig själv rida rakt in i solen. Som Lucky Luke. Om du kisar upp mot The Hills i nästa rulle som innehåller en vapenstrid och ett blow job så är jag säkert med.

2 kommentarer: