måndag 9 april 2012

Leos Lekland

Springer på en en tjej från förr och vi skäms båda två för att bli sedda på Leos Lekland.

Jasså. Det blev inte mer. Det blev white trash.

Hon kollar på mina ungar och en tanke blixtrar till genom mitt huvud. Va fan, tänk om jag inte hade lyckats ta mig från henne. Då hade ju hon varit mamma till dem.

"Vad tror du jag jobbar med?" frågar hon mig.

Inte vet jag.

"Du vill att jag ska gissa?"

Hon nickar.

"Brandman?"

Hennes ansikte skrynklas ihop. Det tyckte hon inte var roligt. Sen kommer hennes unge och spiller slush puppie över hennes klänning. Jag får en anledning att dra mig tillbaka. Senare sitter jag självbelåten framför TV:n och tänker att jag klarade mig bra. Men det stör mig att jag inte var snygg i håret, det gör det.

2 kommentarer:

  1. åh. du skriver på ett väldigt bra sätt.

    SvaraRadera
  2. Annorlunda tankar. Jag driver allalekland.se och du som går på lekland kan finna ett i närheten var du än bor i Stockholm eller varsom i Sverige.

    Se på: http://allalekland.se

    SvaraRadera