söndag 22 april 2012

Troll

Önskar så att jag hade förmågan att lyfta blicken från skärmen.
Sluta vara ett troll.
Inte sitta här dag ut och dag in. Natt efter natt. Försaka min familj.
Bara för att få vara ett troll.

Vissa går på droger.
Andra går på sex.
En tredje jobbar för mycket.

Troll.

Jag är bara ett troll.

"Så vad jobbar du med?"

Han står mitt emot mig på Tranan och hans fråga är uppriktig. Han vill verkligen veta, inte bara konversera.

"Jag är ett troll."

Tystnad.

"Helt ärligt alltså. Det är vad jag är."

"Men det är ju bara jättesorgligt" säger han till sist.

"Yes. You bet."

Finns inte så mycket mer att tillägga efter det. Hans blick är någon annanstans.

"How to kill a conversation in three seconds" säger jag.

"Va?"

"Jo ja sa: How to kill a conversation in three seconds."

Han nickar. Jag nickar. Thats it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar