onsdag 11 april 2012

Working class asshole

"Jag trodde du var i Paris" säger P när han får syn på mig.

"Det trodde jag också, tills jag fick syn på dig" svarar jag.

Jag har jobbat tjugoåtta timmar i sträck och blöder näsblod inne på toaletten som jag täpper till med tidningspapper och hoppas på det bästa.

"Du ser för jävlig ut" säger P.

"Dålig hållning?"

"Check"

"Dålig karma?"

"Check"

Dålig hårdag?"

"Alltid. Check."

Man orkar ju inte om det ska vara så. Det är okej att blöda näsblod för att jobbet knäcker en och dessutom få skitdåligt betalt. Men att alltid vara ful i håret. Kom igen.

"Ska du med på lunch?" frågar P.

"Du är den tredje som frågar och jag svarar er samma sak allihop."

"Vad är det?"

"Jag befinner mig i Paris. Vi får ta det en annan dag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar