måndag 9 juli 2012

Man klarar sig inte utan andra människor, oavsett hur fula de är. Så mycket har jag lärt mig.

Undrar fortfarande över han i Gentlemen med alla rikskupongerna. Undrar var han fick dem ifrån. Det svarade aldrig Östergren på.

Det är samma sak med Sebastian nere på Snottys. Han har inte rikskuponger, men han har hur mycket pengar som helst och han är ute sju dagar i veckan och äter och dricker och bjuder. Det är ju underbart så klart att ha en sån vän, men jag undrar ju var alla pengar kommer ifrån, för Sebastian har inget jobb, inget som jag vet om i alla fall.

En gång frågade jag honom om det.

Han drog mig intill sig och så sa han jag kan inte säga det för då måste jag döda dig efteråt.

Som en filmreplik.

Klart du inte kommer att döda mig sa jag.

Vill du att jag berättar då? frågade Sebastian.

Men jag avstod faktiskt. Nu låter jag honom bjuda mig på skaldjur nere på Nytorget i stället och så håller vi tyst om allt sammans.

Så varför hade killen i Gentlemen så mycket rikskuponger? Nån som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar