fredag 20 juli 2012

please kill me

Seglarfolket gillar Z när vi är på krogen. En snubbe i Ralph Lauren piké och tredagars skäggstubb slänger långa blickar efter henne när hon går på toaletten. När jag går på toaletten så börjar han prata med henne. Sen bjuder han med oss på efterfest i båten.

Jag blir sur såklart och vill inte följa med. Z säger gud vad du är tråkig och sedan hänger hon med sällskapet. Det blir drinkar i kajutan, det blir skitkul. Sedan sitter jag på bryggan och glor på vattnet. Jag orkar inte tänka vidare. Lyssnar på vågorna. Mediterar.

Z kommer hem till stugan efter några timmar. Hon är aspackad och glad och vill knulla. Hennes andedräkt bubblar nästan av gin fizz och champagne.Om jag hade haft lite större biceps så hade jag slängt ut henne.
Vi somnar till sist.

"Ska du inte fråga hur det var igår?" säger hon dagen efter.

"Nej" svarar jag. "Jag vill inte veta."

Och det är sanningen. Jag är inte intresserad längre. Det här var ett misstag.

"Jag tänker inte sticka härifrån om du tror det" säger hon. "Har du tagit fan i båten så får du ro henne i land."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar