torsdag 23 augusti 2012

Denna text innehåller inga kalorier

Jag ber P kalorimärka varje rätt han tänker laga på lördag.

"Varför då? Du har väl inte problem med vikten?"

"Jag måste ner dit du är. Du har nått din idealvikt nu. Det måste jag också göra."

"Okej. Fast jag vet inte hur mycket kalorier en lammgryta innehåller."

"Nähej. Och varför vet du inte det då?"

"Jag vet det inte bara."

"Då tänker jag inte dricka något vin."

"Va? Varför inte då?"

"Nej men alltså du får kalorimärka allt du ställer på bordet. Annars kör jag San Pellegrino hela kvällen och då vet du hur kul jag blir när vi går till Popagandafestivalen."

"Fy fan vad omoget."

"Vissa saker går inte att kompromissa med" säger jag.

"Jag ska aldrig bjuda dig på middag mer."

"Märk nu upp faten med hur mycket kalorier de innehåller. Okej?"

"Okej kompis. För din skull."

"Och gör samma sak med vinet, är du snäll."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar