onsdag 17 juli 2013

Någon publicerar - en annan blockerar.

Det är en fejkad värld med fejkade konton och alias. Det är lätt att glömma bort det när man sitter vid havet och det luktar tång och fisknät och P1 står på hela dagarna. Jag sitter på en klippa och glor på vågorna och plötsligt ropar någon in mig till lunch och sedan går jag ut och sätter mig där igen. Då är det lätt att glömma.

Allt skrivande handlar om att reducera, sägs det. Jag vet numera att det även gäller allt som pågår på sociala medier. Människor har absolut inget att säga men säger det gärna. Ett tag loggade jag bara ut, men det är inte rätt taktik. Jag vill ju fortfarande veta. Därför letar jag numera upp människor med omsorg istället. För ni finns ju.

Med detta sagt, ber jag att få återkomma inom kort med ännu en rappakaljatext som smutsar ner internet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar