onsdag 12 februari 2014

Trassel med relationerna.

"Hur många versioner av Visions of Johanna tål du?" frågar M.

"Pröva inte din lycka", svarar B. "Dessutom hoppas jag på att du menar låten av Bob Dylan och inget annat."

"Så klart jag gör", svarar M.

"Ja då är mitt svar att jag inte står ut med en enda."

Fast M har redan gjort en spellista med sju olika versioner, alla klockar in på över sex minuter och nu trycker han på play.

"Jag går och handlar", säger B. "Skicka ett mess när du har lyssnat färdigt."

Detta är den brända jordens taktik. Eller i vart fall så har de äktenskapliga grälen ändrat form och flyttat in på Spotify. Ingen kan veta säkert vad som gäller längre. M och B är grälsjuka och börjar spela musik för varandra som den andre inte gillar. Det handlar om att röka ut sin partner ur lägenheten.

"Ni beter er som småungar", säger F när B sätter sig med sin kaffekopp.

"Jag vet. Men hur gör man för att gräla konstruktivt?"

"Det gör man inte. Man skriker åt varandra, kastar en vas i golvet och sedan kör man makeupsex."

"Vad du än gör, så gift dig aldrig", säger B och suckar.

F stelnar till och ser allt annat än glad ut.

"Har du glömt att du var brudtärna på mitt bröllop?" frågar F sen.

Det hade B glömt. Men inte längre. Nu minns hon det tydligt.

"Jag är ledsen", säger hon. "Vet inte vad det är med mig längre."

Då kommer ett sms från M: Färdig med Dylan. Redo för lite återförening. 

"Fy fan, jag tar in på hotell i natt", säger B rätt ut i luften.

"Berätta inte vilket för M", svarar F. "Så att han inte kan ringa och bombhota hotellet, som han gjorde sist." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar