tisdag 10 juni 2014

Ganska packad på Stureplan.

Jag går ut med Greger på East och han lägger upp sina löständer på bardisken.

"Jag vägrar bli stigmatiserad av dig - och alla andra för den delen - bara för att jag råkar ha misskött mina gaddar en smula genom åren", säger han.

Bartendern kallar på vakter för att slänga ut oss. Han tänker inte tolerera några löständer på sin bardisk, men vakten blir så äcklad av tänderna så han vågar inte röra Greger.

"Vi kan göra det på mitt eller mitt sätt", säger Greger till bartendern.

"På ditt eller ditt sätt?" upprepar bartendern.

"Nej. På mitt eller mitt sätt. Hör du dåligt?"

"Säg bara vad jag ska göra för att du ska gå härifrån", svarar bartendern.

Oklart varför alla är så rädda för Gregers löständer, det tar vi inte hänsyn till i just den här berättelsen. Det är en spänd situation. Jag gissar att polis är på väg. Greger säger att han vill ha två backar öl, tre vinare och ett helrör vodka. Dessutom ska stället ringa fram en taxi som ska ställa sig utanför med motorn på och med öppna bakdörrar. Vi får rubbet och taxin kommer. Greger säger nu var du förnuftig, jag kommer snart tillbaka och så går vi med allt dricka under armarna. Taxin kör oss till Gubbängen och så åker vi upp till Gregers kvart och ramlar ner i soffan.

"Satan i helvetes jävla skit", skriker Greger.

"Vad är det?" frågar jag.

"Jag glömde tänderna på bardisken."

"Kan vi be någon hämta dem åt oss?"

"Jag ringer och kollar med morsan. Hon brukar hänga på East", svarar Greger.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar